Gå til hovedindholdet
MENU
Aula_close Layer 1
Mobil menu

Bestyrelsesmøde 17. juni 2021

Referat NPS-bestyrelsesmøde 17.6.2021 kl. 16.30 – 17.40 (spisning 17:40-19:30)

Sted: Personalerummet

B = beslutning O = orientering D = drøftelse

Punkter + tid

Motivering

Referat

Til stede

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Forældre:

Thomas Høg Nørager (5.a, 8.b) forperson

Anne Marqvardsen (2.b, 6.b) næstforperson

Kristine Groth Kirkensgaard (9.c)

Maria Jahns Skaaning (6.c, 1.b)

Malina Terkelsen (4.z) AFBUD

Ann Bojsen (7.a) AFBUD

Heidi Bjørndal Jensen (7.b)

Suppleanter:

Trinidad Herrera Victoriana (5.a)

Elevråd:

Abelone Flanagan Lønholdt

Carla Møller Glendorf

Personale:

Claus Jakobsen, lærerrepr. AFBUD

 Ledelse:

Lene Therkelsen, referent

John Kim Nielsen, sekretær

 

  1. Formalia (16.30)

 

Valg af dirigent

Thomas er dirigent

Referatet er godkendt

 

  1. Orientering om Corona (16.35) D

Skolen orienterer. Drøftelse og spørgsmål.

 

Skole:

Vi har ikke siden sidst haft smittetilfælde på skolen.

Selvom restriktionerne er lempede holder skolen lidt igen med at følge trop. Vi vil sikre at vi ikke kommer til at forstyrre familiers mulighed for at holde ferie ved at skulle i karantæne pga evt smittetilfælde på skolen.

Efter sommerferien vil tilbuddet om test til elever fortsætte frem til 1/10

Forældre:

 

  1. Skolens Anti-mobbeplan (16.45) D

John

Joh fremlagde udkast – der var enkelte kommentarer af primært sproglig karakter. John eftersender redigeret udkast som vil blive færdigbehandlet i div. fora på skolen.

Et foreløbigt udkast vil blive tilgængeligt på skolens hjemmeside.

 

  1. Årsplan for skolebestyrelsesarbejdet (17.00) D og B

Thomas

Møderække 2021/2022

Thomas fremlægger udkast til årshjul for skolebestyrelsens arbejde i det kommende skoleår.

På førstkommende møde i det nye skoleår, 11/8, vil forslag til møderække blive præsenteret. Der er enighed om at fortsætte med rullende ugedage og tidsrammen 17.00-19.00 (spisning fra 16.30)

 

  1. Meddelelser fra eleverne (17.05) O

 

 

 

  1. Meddelelser fra lærerne (17.10) O

 

INTET

 

  1. Meddelelser fra ledelsen (17:15) O

John

Undervisningens organisering – udvidede frihedsgrader

  1. Meddelelser fra forældrene (17:20) O og D

 

 

  1. Meddelelser fra KKFO (17.25) O

 

Maria

KKFO’en flytter fra Skodsborggade til Jagtvej i sommerferien – det bliver det set frem til.

  1. Eventuelt (17:30) O

Ændring af bestyrelsestitler kræver ændringer af forretningsorden

Efter gennemsyn af vedtægterne er det blevet tydeligt at vi ikke kan ændre bestyrelsestitler uden den rette behandling – det skal igennem flere bestyrelsesmøder (stilles forlag og efterfølgende behandler. Det kan ikke ske ved at det tages op på evt.)

  1. Indhold til bestyrelsens nyhedsbrevet (17.35) D

 

 

 

  1. Punkter til kommende møder
  • Dialogkaffe – en gang om måneden (sidste torsdag i måneden)
  • Skolepatrulje
  • Fællesskabshuset
  • Opfølgning på dialogmøde med BBU – referat SB-møde 19/05-21
  • Medborgerne.dk
  • Ajourføring af principper
  • Princip for dannelse
  • Hjemmeside