Kompetenceudvikling af pædagogisk personale

På Nørrebro Park Skole arbejder vi fortløbende sammen om at blive endnu bedre til at planlægge undervisning med udgangspunkt i 6 grundlæggende indikatorer for kvalitet i undervisningen.

De seks indikatorer er:

• Det faglige niveau
  • Strukturen i undervisningen
  • Diskursen i undervisningen
  • Konsolidering af læring
  • Kontrol af elevernes forståelse af indhold og forståelse af forventning
  • Feedback/feedforward

Kompetenceudviklingen er et fælles projekt, hvor vi i samarbejde vil analysere det vi allerede gør og  konkretisere, hvad de enkelte indikatorer betyder for forståelse og planlægning af undervisning. Vi vil arbejde med, hvordan de seks indikatorer kan ses og mærkes i den konkrete undervisning ved at udarbejde fælles forløb, der skal bruges i undervisningen.

Målet er, at vi får et fælles sprog for god undervisning, samt at de seks indikatorer kan ses i al undervisning på Nørrebro Park Skole og at vi samlet får løftet kvaliteten af undervisning endnu mere.