Kom glad i skole - hver dag

Undersøgelser viser, at børn og unge med højt fravær trives dårligere end deres klassekammerater, samt at fraværet følger børnene langt op i voksenlivet, hvis det ikke bliver håndteret. Fysiske og psykiske symptomer er ofte årsagen bag højt fravær, og en tidlig indsats kan forebygge, at det eskalerer.

Der kan være mange grunde til, at en elev har et højt fravær. Det er vores erfaring, at man ved hjælp af individuel trivselssamtale med børn og forældre kan sænke fraværet væsentligt, til stor gavn for den enkelte elev og klassen.

På Nørrebro Park Skole har vi som mål, at alle børn skal trives og opleve et godt skoleliv. Derfor vil vi, i samarbejde med skolens sundhedsplejerske Helle Christiansen, igangsætte indsatsen ”Kom glad i skole – hver dag”, som skal hjælpe børn og unge tilbage i en stabil skolegang.

Indsatsen går i sin enkelthed ud på, at hvis dit barn har 5 fraværsperioder på et halvt år, eller ofte kommer for sent i skole, bliver barnet indkaldt til en trivselssamtale hos sundhedsplejersken, hvor I forældre også er velkomne til at deltage.

Chancen for at lykkes med at mindske fraværet hos børnene er størst, når alle voksne omkring barnet arbejder sammen. Sådan hjælper vi hinanden med at få børnene i bedre trivsel.

I vedhæftede dokument "Kom glad i skole – hver dag" kan I læse nærmere om indsatsen.

Kom glad i skole - hver dag

Shape Created with Sketch.