Gå til hovedindholdet
MENU
Aula_close Layer 1
Mobil menu

Bestyrelsesmøde 20. januar 2022

Referat NPS-bestyrelsesmøde 20.01.2022 kl. kl. 17.00 – 19.00 (spisning 16:30-17:00)

Sted: Personalerummet

B = beslutning O = orientering D = drøftelse

Punkter + tid

Motivering

Referat

Til stede

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Forældre - medlemmer:

Thomas Høg Nørager (6.a, 9.b) formand - Afbud

Anne Marqvardsen (3.b, 7.b) næstformand - Afbud

Maria Jahns Skaaning (7.c, 2.b)

Malina Terkelsen (5.z)

Ann Bojsen (8.a)

Heidi Bjørndal Jensen (8.b)

Trinidad Herrera Victoriana (6.a)

 

Forældre - suppleanter:

Christina Skafte-Thomsen (6.c, 4.b) - Afbud

Sol Hallset (3.a, 0.a) - Afbud

 

Elevråd:

Esther Ebba Hiul Suppli (7.c) - Afbud

Asmaa El Ghazzaz (8.a) - Afbud

 

Personale:

Claus Jakobsen, medarbejderrepræsentant

Marie Kaas-Larsen, medarbejderrepræsentant

 

Ledelse:

Lene Therkelsen, referent

John Kim Nielsen, sekretær

  1. 16:30 – Formalia (5 min)

 

Valg af dirigent

Godkendelse af referat

Marie

 

Referatet er godkendt

  1. 17:05 – Fraværsprojekt. O (10 min)

Orientering om fraværsindsats – samarbejde mellem skole og sundhedsplejerske

Vi har et særligt samarbejde med en sundhedsplejerske for at mindske fraværet blandt elever.

SB synes initiativet lyder interessant.

Ledelsen vil informere forældregruppen bredt inden vi går i gang med samtalerne med børnene,

  1. 17:15 - Orientering om Corona. O (10 min)

Orientering om status efter juleferien

 John informerer om smitteniveauet, som er ganske omfattende på skolen for tiden.

Ledelsen har besluttet at ansætte en vikar, som kommer til at stå for coronaudmeldingerne til forældre og personale. Det bliver af et omfang på ca 3 timer dagligt. Vi vil skrive ud til både personale og forældre hvordan vi fremover håndterer smitteopsporingen fremover.

  1. 17:25 Meddelelser fra eleverne. O (10 min)

Elevrådet sender hermed et oplæg(punkt) til diskussion ved kommende skolebestyrelsesmøde. Det er et vigtigt punkt, da det fordrer, at medlemmer af skolebestyrelsen går videre med udfaldet af diskussionen i deres respektive baglande.

Med venlig hilsen

Elevrådet samt Lars (kontaktperson til elevråd)

"I elevrådet og de højere klasser er der blevet fremlagt et ønske om, at standpunktskaraktererne fremover vil blive ophøjet til at være gældende som eksamenskarakter, såfremt eleverne skulle få en lavere karakter end standpunktskarakteren ved eksamener. Det er bl.a. i obligatoriske fag som dansk, matematik, engelsk og naturfag samt udtræksfag hvor ordningen skal være gældende."

 

Punktet udgår indtil der er elever til stede.

  1. 17:35 - Meddelelser fra KKFO. O (5 min)

 

Ingen meddelelser

  1. 17:40 - Meddelelser fra lærerne. O (5 min)

 

Ingen meddelelser – men dog at der generelt er god stemning

  1. 17:45 - Meddelelser fra ledelsen. O (10 min)

Status vedr. ansættelser/stillingsopslag

 

Vi er i gang med processen omkring ansættelse af afdelingsleder, vi regner med snart at være på plads. Der har været et fint ansøgerfelt.

Vi skal ud i genopslag omkring leder af KKFO pga meget få ansøgninger – vi bibeholder ansættelsesudvalget

Vi har derudover to opslåede stillinger – en inklusionspædagog og en lærer til 8.årgang.

Malina deltager fra forældrebestyrelsen til ansættelse af lærer og Ann deltager i inklusionspædagogsamtalerne

 

  1. 17:55 - Meddelelser fra forældrene. O (5 min)

 

Et spørgsmål omkring kontaktforælderrollen og tavshedspligt. Ledelsen minder lærerne om reglerne omkring det.

Der er bekymring omkring praktik på 8.årgang – vil ledelsen gå ind i det

Der er valg til Nørrebro lokalråd – vil skolebestyrelse have en stemme ind i det? Ann vil tilmelde og sende materiale ud til bestyrelsen så vi kan tage stilling til vores stemme,          

Kunne det give mening at NPS var repræsenteret i FCYN’s bestyrelse – John tager kontakt til lederen af FCYN omkring det.

 

  1. 18:00 – Afholdelse af Skole/hjemsamtaler. D (10 min)

I hvilket omfang skal der afholdes skole/hjemsamtaler?

Hvordan skal skole/hjemsamtaler afholdes?

En opfordring til at der i skolebestyrelsen er en drøftelse omkring hvornår og hvordan skole/hjemsamtalerne afholdes.

John redegør for skolens holdning og prioriteringen af skole/hjem samarbejdet. Ledelsen kigger ind i hvordan kommunikationen til personalet er omkring afholdelsen af samtalerne, så det bliver tydeligt hvordan rammerne er omkring dette – både for personalet og forældregruppen.

 

 

  1. 18:10 – Budget 2022. D og B 15 min)

Hvilke ønsker har SB til kommende års budget?

Forslag: Midler til opkvalificering af hjemmeside

John redegør for processen omkring budgettet.

Et ønske om et budgetpunkt til vedligehold af hjemmeside, samt midler til indvendigt vedligehold eller investering af computere til elever på 7.årg hvert år.

En opfordring til at søge midler hjem til skolen – her er der også forældreressourcer at hente.

Skolebestyrelsen bakker op – John går videre med det i budgetdrøftelserne. 

  1. 18:25 – Personalets dag D og B (10 min)

Skal SB markere personalets dag i stedet for ”kun” at markere lærernes dag?

Forslag: Markering af Personalets dag dagen før påskeferien.

Skolebestyrelsen bakker op – også om at der øremærkes midler til at markere den.

Ledelsen kommer med et udspil til dato, som bestyrelsen kan tage stilling til. John og Thomas kommer med udspil omkring arrangementet.

  1. 18:35 – Dato for næste Kontaktforældremøde. B (10 min)

Forslag: 6. april 2022 kl. 16:00-18:00

 

Hvem deltager

Hvad skal forberedes – dagsorden mm.

Hvem er med i forberedelsen af næste møde: Heidi, Thomas, Malina, Maria, Trinidad og John

John indkalder til mødet 6/4 kl 16-18. Hele ledelsen vil forsøge at deltage til arrangementet.

  1. 18:45 – Eventuelt. O (5 min)

 

 

  1.  18:50 - Indhold til bestyrelsens nyhedsbrevet. D (5 min)

 

Projekt om fravær med sundhedsplejerske

Skolefoto – hvordan skal vores tilbud være på skolen – john tager kontakt til skb ud fra de tilbud vi har modtaget

Trivselsarrangementer – forældre tag kontakt til lærere som kan tjekke op med ledelsen

Mulighed for deltagelse i bestyrelsen i FCYN

 

 

  1. 18:55 – Lukket punkt. O (5 min).

 

 

  1. Punkter til kommende møder
  • Drøftelse af formandstitlerne
  • Oversigt over hvad lokaler bruges til, udenfor åbningstid
  • Redegørelse for elevernes faglige og trivselsmæssige udvikling
  • Skolepatrulje
  • Inklusionsdrøftelse
  • Fællesskabshuset
  • Medborgerne.dk
  • Etik vedr. fjernundervisning.
  • Procedure ved elevers fravær
    • Forældreinformation
    • Ekstraordinær frihed